Monday, October 1, 2012

.::Akan Ku Kenang Segala Kenangan::.

Da lame aku x menulis blog ni. Tapi memang tiada kesempatan. Pada 24.09.2012 atuk sebelah ayah menghembuskan nafas yang terakhir. Jadi aku sibuk ulang alik dari jaybee ke batu pahat. Pada mulanya aku balik hari jumaat 21hb, sempat tengok die kat hospital.Tak boleh bercakap dan bergerak.Kate doktor kanser atuk da tahap 4, mmg xboleh diselamatkan lagi. Cuma tawakal saje. Mak pun berulang alik ke hospital amik giliran jaga atuk.Hari isnin 24hb pukul 4a.m aku gerak balek jaybee sbb nak kerja.Hari tu aku rasa mcm xselesa.Tgh hari xbleh tido.Pukul 2p.m dapat msg dari adik, atuk da xde.Aku gelabah n trus bergegas balek.Memang xsempt nak tgk atuk dikebumikan.
Sampai jer kat kampung, hal yang membuatkan aku bengang dengan c lakhanat tu.2 mahluk Allah yang aku rasa kalau die mati aku xkan jejakkan kaki...ni janji aku.Mcm mane pun aku still rindu kat arwah atuk walaupun die xbape nak sayangkan cucunye yang ni...Selagi ajaran mak ayah suruh menghormati die akan aku lakukan.sekarang atuk da xde hanya tinggal kerusi n motor atuk yang jadi kenangan untuk aku.
Semoga roh atuk d cucuri rahmat...Amin...

No comments:

Post a Comment